Zrealizovali sme
Cool Tour Marketing
expertné dobrovoľníctvo
20 dobrovoľníckych hodín
Partneri
Zrealizovali sme 5 workshopov na podporu neziskoviek
Občianske združenie METRO v spolupráci s Kultúrnym centrom Museum zrealizovalo v roku 2024 sériu piatich workshopov zameraných na vzdelávanie dobrovoľníkov a zamestnancov neziskových organizácií.
Workshopy viedol Matej Bórik z Občianskeho združenia METRO, ktoré manažuje projekty pre neziskový ale aj komerčný sektor a stojí za organizáciou rôznych podujatí a fundraisingových projektov na Slovensku. „Poskytujeme služby a pomoc pro bono prostredníctvom programu expertného dobrovoľníctva pre subjekty pôsobiace v treťom sektore, predovšetkým v oblasti kultúry, cestovného ruchu a rôznych komunitných aktivít. V rámci workshopov sme sa podelili o novinky zo sveta manažmentu, projektového riadenia, participácie, komunikácie a fundraisingu v neziskových organizáciách. Doplnili sme aj žiadanú tému z uplynulého roka – založenie a prevádzka občianskeho združenia v oblasti kultúry a komunitného rozvoja či využitie umelej inteligencie pri obsahovej a vizuálnej tvorbe,“ informuje Matej Bórik riaditeľ združenia METRO.
Workshopy pod názvom Cool Tour Marketing boli inšpirované príkladmi dobrej praxe, ktoré v združení METRO získavajú prostredníctvom spolupráce a partnerstiev s organizáciami z Českej republiky, Bosny a Hercegoviny, Chorvátska, Rakúska, Francúzska a Dánska. „Vďaka cezhraničným spoluprácam získavame užitočné tipy a praktické vedomosti v oblasti vzdelávania predovšetkým v manažmente neziskových organizácií, ktoré sa zameriavajú na kultúru, cestovný ruch alebo obnovu verejného priestoru. Tieto skúsenosti sú pre nás veľmi užitočné a sme radi, že sa o ne môžeme podeliť na Slovensku s našimi partnermi,“ doplnil Matej Bórik.
Jedným z posledných inšpiratívnych stretnutí v roku 2024, z ktorého čerpajú v združení METRO užitočné informácie, bola decembrová prednáška na tému riadenia projektov v Chorvátskom Zagrebe. Stretnutie sa konalo pod vedením Andreja Hanzira, projektového manažéra s bohatými skúsenosťami v mimovládnom sektore, ktorý pracuje ako vedúci oddelenia inovácií a projektov v Chorvátskom úrade pre kreativitu a inovácie (HUKI). „Vzdelávanie v oblasti projektového riadenia je pre nás výzvou a zároveň nám prináša užitočné príklady dobrej praxe, ktoré môžeme aplikovať v našej organizácii a tým pomôcť aj našim partnerom,“ zhrnul Matej Bórik.
Témy workshopov Cool Tour Marketing v roku 2024
- 15. február, 17:00, založenie a prevádzka združenia v oblasti kultúry a komunitného rozvoja
- 14. marec, 17:00, strategické plánovanie a fundraising, príprava a financovanie podujatí
- 11. apríl, 17:00, využitie nástrojov umelej inteligencie pri obsahovej a vizuálnej tvorbe
- 16. máj, 17:00, marketingová komunikácia a propagácia podujatí
- 12. september, 17:00, participácia pri organizovaní kultúrnych podujatí
Partneri projektu
Projekt Cool Tour Marketing z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia, štvrté podujatie v poradí bolo realizované s finančnou podporou Oblastnej organizácie cestovného ruchu Turiec.